Tagasi

REISIBLOGI – NÄDAL KREETAL

Nüüd aga räägime Kreekast!

Teate, meil on teile mitmeid reisisoovitusi ja nõuandeid – sest usume, et igaüks peaks lisama Kreeta oma unistuste reisisihtkohtade hulka. Milline imeline ja võrratu maa! Milline ilu. Milline ajalugu. Nii palju huvitavat – kultuurilised mõjutused ning tänapäeva inimesed ja nende kogemused. Alustasime Kreetalt, seejärel külastasime Santorinit, Mükonost ja Ateenat ning veetsime nädalakese Peloponnesose poolsaarel ringi sõites.

Kõigepealt Kreetast. See saar oli hämmastav. Muudkui leidsime end ütlemast, et teades seda, mida nüüd teame, oleksime reisimarsruuti võib-olla muutnud, sest Kreeta oli ilmselt meie kõige lemmikumaks saareks. Muidugi olid ka ülejäänud kaks saart lihtsalt vaimustavad, kuid Kreeta oli meie jaoks täistabamus – ilu, rannad, hea söök, nii palju näha ja teha, kuid samas ka hea võimalus lõõgastuda. See oli ka kõige odavam saar, mille üle ei saanud muidugi kurta!

ÜLDISED SOOVITUSED:

Rentige auto!

Kreeta on suur saar ja kuigi ühistransport on olemas, ei saa seda võrrelda autosõidu võimaluste ja vabadusega. Leidsin häid pakkumisi Rental Car Group veebilehelt. Olge valmis palju sõitma. Suhtuge sõitmisesse kui osasse seiklusest (see võib tõepoolest olla närvekõditav oma kaitsepiireteta kitsaste teede ja pimedate nurkadega!). Pildistage ja peatuge igas (tõenäoliselt iidses) linnakeses, mis teid paelub! Imetlege ümberringi laiuvat mitmekülgset maastikku.

Leidke Kreeta jaoks piisavalt aega. Veetsime seal nädala ja oleksime kindlasti võinud kauemgi olla, aga mitte vähem. Tegevust leidub palju ja saareellu sisseelamine võtab natuke aega. Soovitaksin mõne muu saare valida, kui teil on ainult paar päeva.

Otsustage, millise piirkonnaga lähemalt tutvuda. Kogu saare risti-põiki läbikäimine võtaks kaua aega. Veetsime terve nädala saare vasakul poolel. Kindlasti jäime paljustki ilma, kuid meil oli võimalik just seda saareosa hästi tundma õppida. Kaaluge aja jagamist Chania ja Rethymno vahel - kui olete saare lääneosa kasuks otsustanud, mida ma soovitaksin – küll erapoolikuna! Kuigi meie ajaosak oli 7 päevaks, veedaksin tagasi minnes veidi aega Chanias ja ülejäänud aja Rethymnos. Chania on veidi lähemal mõnedele kuulsatele randadele (Elafonisi ja Balos).

Reserveerige õhtusöögiks laud. Tripadvisori arvustused üllatasid meid positiivselt. Mulle ei meeldi üldse reisi ette planeerida ja teen otsuseid hetke ajel, kuid nädala jooksul otsustasime kahe restorani kasuks, mis olid saanud suurepäraseid internetiarvustusi ja reserveerisime lauad. Meie maitsvaimad õhtusöögid ja mitte juhuse tõttu! Mõningane planeerimine tasub end vahest ikka ära :). Selleks pole vaja meeletuid pingutusi teha. Valige reisi alguses paar restorani välja ja pange laud kinni. Ülejäänud aja tegime ise süüa või läksime restorani, mis paistis hea olevat.Mõnikord võiks ka võtta paarieurose pita-leiva ja õlle, miks mitte (või apartemendis ise süüa teha võimaluse korral) väiksemate kulutuste nimel :)

Kuhu minna:
Elafonisi (kauneim rand, mida eales näinud olen!)

Balos ja Gramvousa - ühepäevane merereis Kissimosest. Hämmastav ja jalustrabav! Vihje – kui graafikud on samasugused nagu meie reisi ajal (septembri keskpaiku, mis kindlasti ei erinenud juuni-augusti kõrghooajast), mine teisele laevale. Esimene väljub sadamast umbes kl 10 ja teine 10:30 paiku. Viimane on väiksem ja sellel on palju vähem inimesi.

Previli - võta ülesmäge matkamiseks veepudel kaasa :)

Rethymno vanalinn – mõnus jalutuskäik.

MAJUTUS:

Elasime Rethymnos, mis asub saare loodeosas ja mitte nii lääne pool nagu Chania. Peatusime oma pere ajaosakutega Grand Leoniki hotellis.Alguses vaidlesime, kas võtta majutus Chanias või Rethymnos. Kuigi lend maandus Heraklionis (suurim lennujaam, kuigi väiksem on ka Chanias), ei tahtnud me jääda saare idaküljele. Kindlasti oleks seal palju teha olnud, kuid meid tõmbas pigem ühtede maailma kuulsaimate randade ja ilusate linnade poole, mis asuvad saare lääneosas.

VAATAMISVÄÄRSUSED:

Rethymno vanalinn
Omapärane ja armas. Lihtsalt uidake ringi ja ärge kartke äraeksimist. Lõpuks satute ikka peatänavale ja leiate tagasitee :) Üks meie ettebroneeritud restorane – Prima Plora. Astusime sinna tegelikult ühel õhtul sisse, kuid see oli täis ja panime laua kinni üheks teiseks päevaks. See oli ootamist väärt! Kuid ärge tellige „päevakala“. Uskuge mind!

Previli
Saare lõunakaldalt (põhjast lõunasse jõuate umbes ühe tunniga) leiate kauni ranna ja mageveeoja. Laguuni kõrval olevat saarekest hüütakse põhjusega „palmimetsaks“. Saarel oli küll palju rahvast, kuid siiski tundus see puutumata paigana. Tõusude ja langustega matk kestab kakskümmend minutit (võtke kaasa vesi ja mugavad jalanõud!) ja on seda väärt.

Elafonisi
Lihtsalt täiuslik! Roosakas liiv, lõputu laguun ja sillerdavalt kutsuv vesi. Oleksin võinud sinna igaveseks jääda! Leidke paar lamamistooli ja päiksevari (teie käest tullakse tasu küsima – see oli (mu arust) 10 eurot kahe tooli ja ühe varju eest, mis on päris hea hind).

Chania vanalinn ja õhtusöök
Minu üks lemmikpäevi. Veetsime päeva Elafonisi rannas ja õhtusöögiks olime ühes Chania restoranis laua reserveerinud (Tripadvisori soovituse põhjal, millega jäime reisi jooksul väga rahule!). Enne õhtusööki uitasime pisut Chania vanalinnas ringi. Seal oli mõnus, kuigi õhkkond oli turistilõksude mõttes veidi „agressiivsem“ võrreldes Rethymnoga. Õhtusööki nautisime veidi linnast välja jäävas mereäärses restoranis Corinna Star (jällegi, auto olemasolu tuleb kasuks). Valisime eripakkumise, mis koosnes neljast käigust samal päeval püütud mereandidest. Nii hea! Üldiselt suhtun hotellirestoranidesse skeptiliselt, kuid see oli lihtsalt vaimustav.

Kournase järv
Kreeta suurim mageveejärv. Veetsime seal mõnusalt ja rahulikult aega (võrreldes terve päeva kestvate rannamaratonide ja autosõitudega). Laenutasime vesijalgratta ja sõitsime järvel vaikselt ringi. Ühest väiksest kohalikust poest ostsime ka keraamikat, mida Kreetal leidub palju.

Bali rand
Ümberringi leidub nii palju kauneid randu. Bali oli meie hotellile üsna lähedal ja meile meeldis seal, kuigi see pole just turistide lemmikkoht ja me poleks sinna muidu läinud kui mugavuse pärast.

Balos & Gramvousa
Super! Me ei suutnud otsustada, kumb oli parem – kas Elafonisi või Balose rand. Arvan, et Elafonisi võidab, kuid napilt! Lõppude lõpuks on mõlemad arvatud maailma parimate randade hulka. Balose ja Gramvousa reis oli mitmeosaline ekskursioon. See oli võib-olla rohkem turistidele orienteeritud, sest kõigepealt tuli minna laevale Kissimosest, kuid puhas ilu kompenseeris selle kuhjaga. Lihtsalt oivaline. Olime juba teist korda laevaga merel samal päeval, aga nagu juba enne kirjutasin, siis soovitaksin seda väga. Tegemist on väiksema laevaga, mis tähendab vähem rahvast. Tuleb kasuks, kui otsid rannas oma kohta :) Teise osa päevast veetsime Gramvousal. Mäetipus on linn, kunagine Veneetsia kindlus, mida kasutati pelgupaigana 400 aastat ja mis ehitati 1959. aastal. Kõndige üles, klõpsige pilte ja lihtsalt nautige. Kui te ei venita, jõuate ehk veel ühe supluse teha enne laevale tagasiminemist.Oeh, sellest pole üldse palju aega möödas, kuid igatsen juba tagasi! Kreeta on imeline saar ja külastaksin seda suurima heameelega uuesti! Siis tahaksin kindlasti ära käia Samaaria kurus. Veetsime Kreetal mesinädalate esimese osa ja seetõttu otsustasime lõõgastavamate päevade ja tegevuste kasuks, kuid kuulsime palju head ka Samaaria matka kohta. Sinna oleks olnud päris pikk sõit (me ei tahtnud väga nii kaugele sõita, kuna polnud just huvitatud umbes 30 km pikkusest edasi-tagasi sõidust!). Lõõgastumise ja eelarve huvides valisime hoopis Balose/Gramvousa päeva.

Mis peamine – kui teil on võimalus sinna minna, siis tehke seda! Te ei kahetse!

Nädala parimad reisidiilid siit: https://tuusik.ee/reisiotsing